Jumaat, 26 Oktober 2012

Kongsi motivasi diri.


tak semestinya jodoh kita dengan orang yang dah lama kita kawan tapi mungkin dengan orang yang baru kita kenal

"..Aku menCintaimu kerana AGAMA yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu.." ♥ -Imam Nawawi

Mencari 'pembimbing' tiada gunanya jika diri tidak rela untuk dibimbing.. Segalanya bermula dengan diri sendiri :)

Walau digenggam kuat, andai ia bukan milik kita, ia terlepas jua.. Walau di tolak ke tepi, andai ia untuk kita, ia mendatang jua.. ツ

Cantik handsome, Allah kasi.. Hodoh cacat, Allah uji. Kaya miskin, Allah test.. Family kawan, Allah pinjamkan.. Jodoh maut, Allah tentukan.

Cinta sejati ialah apabila kita masih mampu tersenyum, sambil mendoakan kebahagiaan untuknya walaupun jika terpaksa melepaskannya pergi

Hari ini kita bertemu, Hari esok belum tentu, Hari ini kita bersatu, Hari esok hanya Allah yang tahu.

Wajah tenang, bibir mengukir senyuman.. Hati menangis tak bersuara.. Biarlah yg menangis itu HATI dan Biarlah yg tahu itu hanya Allah

bersahabat kerana ALLAH.. amat rugi seseorang itu melepaskan seorang sahabat yg baik kerana sahabat yang baik sukar ditemui

Kerana diamku ini adalah tanda cintaku padamu. Maka, biarlah rasa cinta ini mengalir mengikut aliran cinta Illahi.

No one can break two people apart when Allah has decide they are meant to be.

Don't worry Allah SWT will soothe your broken heart and try to fix it for you. Just be patient and know that He will do everything in time:)

Allah dengar rintihan kita, Allah faham isi hati kita. Allah perhatikan kita. Allah sayang kita.

Bila kita ditipu oleh pengemis,kita mendapat 2 pahala iaitu Pahala sedekah & Pahala ditipu.sedekah je lah bile pengemis minta.-Ustaz Azhar

SIAPA PUN AWAK pada masa lalu, itu tak akan menghalang awak untuk jadi seorang muslimah/muslimin yang lebih baik pada masa akan datang.

Salah satu tips untuk istiqamah dalam penghijrahan adalah memiliki teman yang sentiasa mengingatkan kita kepada agama.

Kita sentiasa MUDA untuk melakukan DOSA, tetapi kita tak pernah TUA untuk BERTAUBAT..

Hadirnya musibah agar kita mampu sedar dan bermuhasabah, bukan kerana musibah itu dosa kita yang makin bertambah

Ramai orang selalu tanya, "macam mana nak lupakan kenangan dengan si dia?" KENANGAN bukan untuk dilupakan tapi untuk dijadikan PENGAJARAN :)

Biar dipanggil SOMBONG daripada dikata MURAH .Biarkan juga jika digelar jual MAHAL kerana perempuan solehah itu sebenarnya terlalu BERHARGA

Semoga kita dapat bertaubat sebelum mati, mendapat rahmat ketika mati dan mendapat keampunan seaudah mati

Sebesar mana pun dosa AWAK, Allah tetap akan maafkan AWAK kalau AWAK bertaubat dengan hati yang ikhlas... =)

Janganlah kita memandang rendah erti persahabatan, kerana dalam hidup ini kita tidak mampu melangkah seorang diri tanpa seorang sahabat..

Dunia Ini Hanya Sementara... Marilah Kita Taubat... Bukan "Tahu Buat" dosa sahaja..

Peperiksaan paling susah ialah peperiksaan dalam kubur nanti. Walaupun dapat soalan bocor, belum tentu lagi kita boleh menjawabnya.... Hmmm.

Semua Orang Tiada Yang Sempurna... Pasti Ada Kelemahan.. Pasti Ada Kelebihan Masing-masing...Aku Mengaku Aku Bukan Seorang Yang Sempurna

Kita tak rasa kita CANTIK , BAIK , CERDIK . Tapi , ALLAH cipta kita cukup CANTIK , menyuruh menjadi BAIK , memberi akal untuk menjadi CERDIK

"kita tidak akan pernah tahu siapa diri kita, selagi kita masih mengikuti cara hidup orang lain!" - Ustaz Hanafi

Belajar dari kesilapan membuatmu dewasa manakala Belajar dari pengalaman orang membuatmu bijaksana ツ

KENANGAN kadangkala SUKAR untuk dilupakan,Kerana kadangkala Allah menciptakan kenangan itu hanya untuk DIINGATI sebagai PEMBELAJARAN .

Perasaan cinta bukannya harus di DELETE tapi perlu di HIDDEN kan untuk sementara waktu hingga tiba waktunya untuk di APPROVE oleh yang HALAL

"Dosa yang membuatmu sedih dan bertaubat amat disukai oleh Allah daripada amalan baik yang membuatkan kamu sombong diri" (Imam Ali)

"Cintailah Allah melebihi apapun. InsyaAllah, Allah akan hantar orang yang mencintai kita kerana-Nya dan kitalah orang yang paling bahagia"

Imam Ghazali pernah berpesan: “Cintailah apa sahaja yang ingin kamu cintai, tetapi ingat, suatu hari kamu pasti meninggalkannya.”

"Jodoh yang baik. Selepas melakukan solat istikharah, bila dengar nama dia, kita rasa tenang. Hati tenang. Itu jodoh yang baik." - UAI

walau apapun melanda, tetaplah riang dan gembira, senyumlah selebarnya.. jangan bimbang, Allah kan ada.. :')

Lelaki yang baik ialah lelaki yang tidak akan mengambil kesempatan terhadap sifat lemah seorang wanita .

ketika kita berhenti mengejar apa yg bukan utk kita, suatu saat nanti pasti Allah akan mempertemukan kita dgn apa yg terbaik utk kita..

Kita rasa kita dah cukup yakin dengan pilihan kita. Dengan cinta dalam HATI kita. Namun, bukan kita penentu segala. Tapi Dia, ALLAH

1 hari nanti jika kamu terpaksa membuat pilihan.Pilihla seseorang yang membawa kamu ke JALAN ALLAH & hati kamu berasa TENANG bila bersamanya

Masalah yang menimpa akan mematangkan seseorang & mengajarnya bagaimana menjadi kuat manakala pujian yang berlebihan pula akan melalaikannya

Lelaki yang BAIK adalah lelaki yang boleh membimbing wanita ke jalanNya, BUKAN MENGHANYUTKANNYA ;)

MENCINTAI SESEORANG ITU ADALAH HAK KITA.... Namun memiliki seseorang yang kita cintai TANPA ikatan yang sah dan halal itu BUKAN HAK KITA...

Manusia suka bercinta tetapi lupa pada neraka , Manusia suka manusia tetapi lupa kepada penciptanya..Allahu T_T

Biar hati yang 1 itu “retak menjadi dua” untuk seketika, kerana bila sudah “sampai jodohmu”, dua hati akan BERTEMU & MENJADI SATU,InsyaAllah

Janganlah Berharap Kepada Cinta Yang Tak Pasti..Tapi Berharaplah Kepada Ilahi Kerana Cinta-NYA Kekal Abadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan