Khamis, 4 April 2013

Sudah! Cukup la! Tolong berhenti!

awak..awak..awak..awak..
ish ema tak tau la awak ni manusia yang macam mane?? tak baik tau bersangka buruk dekat orang..berapa kali ema nak cakap, perkara yang dah lepas tu lepas la..tak perlu kot di ulang semula..awak tak malu ke dengan perbuatan awak ni?? siapa yang hina siapa sebelum ni? cukup la awak..bukan ke awak yang pilih jalan hidup awak sendiri? awak yang minta supaya dia lupakan awak..awak juga yang suruh dia jangan kacau hidup awak lagi?? awak tak baik la awak buat dia macam tu..die sepatutnya di lindungi dan di bimbing..perempuan kan kaum yang lemah? awak lelaki..awak muda lagi..awak berpelajaran tinggi..awak belajar agama..ape yang awak nak sebenarnye daripada dia? 

Ya Allah..marah betul ema dekat awak ni..dua kali awak..DUA KALI..ema tak boleh nak biarkan awak teruskan untuk kali keTIGA..NoWay! ema dah tak tau ape lagi nak buat..ema taknak sakit kan hati awak..ema juga taknak kecewa kan dia..jujur ema cakap ema tak yakin awak akan dapat bahagiakan dia..ema dah tak boleh nak percayakan awak lagi..



awak nak tengok tak "kepandaian" awak sendiri?? ni la aib awak sendiri yang awak dok tayang kat SocialNetwork tu..

  1. hai, just in case u already forgot my number... i already pm u my number... tq (perlu ke update yang ni awak?)
  2. aku suka orang melayu kerna ilmu firasat mereka sangat tinggi... sentiasa tahu niat di hati orang lain... berkenalan dikata nak mengorat, menegur dikata nak jadi malaikat, minta maaf dikata poyo... gua memang respek sama melayu!!!(eh awak..maaf la..ema ingt yang ni ditujukan pada ema.hehehe)
  3. Cinta pada bunga,bunga akan layu,Cinta pada manusia,manusia akan mati,TAPI Cinta pada ALLAH adalah cinta yang kekal abadi.(ini awak perli diri awak sendiri ke?)
  4. kelakar betul bila orang nak tipu aku....(ni awak tujukan pada dia ke??)
  5. hahaha... ubat untuk bunuh mambang senang ja... :) (awak nak bunuh siapa tu? bhahaha!ingat Allah awak..)
  6. disaat seorang gadis baru putus cinta...datang seorang lelaki... "awak, sabar la... ada yg lagi baik untuk awak... bunga bukan sekuntum, kumbang bukan sekor... tak semua lelaki tu sama... tapi kerna nila setitik, rosak susu sebelanga" hahaha... bro, kalu nk take over tu cakap ja la~~~(kenapa awak? awak sedih ke? awak marah ke?tapi kenapa ye awak?kalau ada orang lain yang sudi dan mahu membahagiakan dia, apa salahnya kan?awak sepatutnya mendoakan kebahagiaan dia.)
  7. haha... mambang hitam ye??? budak putrajaya ja pon... tak jauh kalu aku nak cari... budak budak la wei... (Wah! awak ni abam kawasan? awak ni Abang Long? Ayahanda? Polis? siapa yang budak sebenarnye ni? tak paham la ema..)
  8. puihhh.. benda tak sampai 10inggit pon nk tweet bagai.. yg bangun pagi2 drive jauh2 tak da pulak.. (awak nak tau tak kadang-kadang mende murah ni yang buat seseorang tu happy..sebabnye niat orang nak bagi tu IKHLAS..awak ni berkira tau tak? eeeee gile teruk org macam awak ni..)
  9. kena rasuah dengan koko oleh bakal adik ipar terus lupa penat aku... haha.. manusia manusia.. susah ingat senang lupa~



Kepada DIA : ema sayang sangat dekat dia..ema dah anggap dia FAMILY ema sendiri..ema tak sanggup nak tengok dia sedih lagi..ema tak sanggup nak tengok dia menangis sampai bengkak-bengkak mata..ema minta maaf..Ema betul-betu marah..Ema betul-betul tak boley nak diam lagi..ema tau yang dia dah maaf kan "awak"..Ema rasa yang "awak" tu sangat melampau kali ini..ema tak tau apa yang ema patut buat sebenarnya..maaf kan ema dia..





p/s : Ema takde mention nama sesiapa pun dalam ni..siapa yang makan cili, dia la yang rasa pedas kan? eh awak terasa eh? maaf la..awak tak perlu la nak salah kan orang lain..kalau awak marah atau tak puas hati, bagitau je kat ema..sebab ema yang tulis blog ni..ema hanya tulis berdasarkan apa yang ema nampak,baca dan sedikit pengalaman yang ade persamaan..








tak cukup lagi ke awak sakit kan hati dia? tak cukup lagi ke awak mainkan perasaan dia?ema betul betul dah tak boleh nak diam lagi..dulu masa dia nak dekat awak, awak "buang" dia..masa dia jual mahal dekat awak, awak hina dia..awak salah kan dia dalam semua perkara..dia tak berhenti puji awak..dia sentiasa cakap awak baik..walau macam mana teruk sekali awak layan dia, dia tetap sokong awak..macam-macam ema cuba untuk buat dia lupakan awak, tapi dia masih mengharapkan awak lagi..sampai satu tahap dimana manusia dah tak boleh bersabar lagi..tahap dimana awak betul-betul dah melampau..saat tu dia sendiri sedar apa yang terbaik untuk awak dan dia..dia hormat dengan keputusan awak..dia doakan kebahagiaan awak dengan orang yang awak pilih..walaupun hati dia sakit..walaupun dia sedih..walaupun dia kecewa dengan perbuatan awak pada dia..dimana awak ketika dia terluka disebabkan awak?? apa yang awak buat untuk dia? siapa yang mendengar luahan hati dia? siapa yang melayan kerenah dia masa dia sedang bersedih?? awak dah kucar-kacir kan hidup dia..sekarang ni awak nak kembali dengan dia? awak dah menyesal? ya orang yang membuat kesalahan BERHAK mendapat peluang kedua..ema dah bagi peluang tu dekat awak..tapi awak dah sia-siakan peluang yang ema bagi tu..ema kecewa sangat dengan awak..ema tak sangka yang ema percaya pada orang yang salah..ema minta maaf sangat-sangat dekat dia..ema ingat dia akan bahagia dengan awak..rupanya TIDAK..Ema takkan biarkan awak terus sakitkan dan mempermainkan hati dan perasaan dia lagi! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan